Levering en Verzending

*Door de huidige situatie rondom het coronavirus (covid-19), en de grote drukte bij bezorgdiensten, kan het voorkomen dat (een deel van) jouw bestelling langer onderweg is.
*Nadat de bestelling is aangemeld ontvang je van ons een Track&Trace code zodat je de bestelling en het bezorgmoment nauwkeurig kan volgen.
Kodosa bezorgt op het moment alleen in Nederland.

Voor het bieden van goede service, het goed afhandelen en bezorgen van bestellingen hebben we gegevens van jou nodig.
Hoe wij daar mee omgaan staat in ons privacybeleid.

Wij doen ons uiterste best om je bestelling zo goed en snel mogelijk bij je af te leveren. Afhankelijk van wat je hebt besteld, wordt de beste koeriersdienst gekozen voor jouw pakket.

Je bestelling wordt altijd op het aangegeven afleveradres bezorgd. Dit is ongeacht de omvang van je bestelling en de verzendwijze.

Wanneer jouw order meerdere produkten bevat, kan het zijn dat deze vanaf verschillende locaties worden verzonden. De bestelling bevat dan meerdere leveringen. De vaste verzendkosten blijven uiteraard gewoon € 5,95 per order.
Volumineuze produkten worden per palletlevering bezorgd. Hier wordt een afspraak met je voor gemaakt zodat de levering in de planning kan worden opgenomen. Palletleveringen hebben een levertijd van 5-8 werkdagen. De vaste verzendkosten blijven uiteraard gewoon € 5,95 per order.

Let op: Wij houden je per mail op de hoogte van je bestelling en de levering.
Het kan zijn dat dat als spam wordt gezien en in het postvak ‘ongewenst’ komt te staan.

Nadat je bestelling is geplaatst, krijg je een e-mail van ons met de orderbevestiging.
Je order wordt verwerkt en klaargemaakt voor verzending(en). Voor palletverzending zal een afspraak worden gemaakt.
Zodra je bestelling gereed is, informeren wij je per e-mail over de levering.
Wanneer je een track en trace nummer van ons hebt ontvangen geeft dat je altijd de meest actuele informatie.

Wanneer er niemand aanwezig is op het afleveradres om het pakket in ontvangst te nemen, laat de koerier een kaartje achter in de brievenbus.
Op het kaartje staat wat ze doen met  het pakket.
– Volg de instructies op het kaartje wat is achter gelaten; je kunt eenvoudig en zonder extra kosten online een nieuwe levering inplannen.
– De koerier neemt het pakket mee terug naar het depot en probeert het op een ander moment nog een keer aan te bieden.
– De koerier geeft het pakket af bij een afhaalpunt. Het track en trace nummer laat zien waar dit afhaalpunt is.
– Het pakket wordt bij de buren afgeleverd.

Recycle verpakking, een bewuste keus!
Voor de verzending van de ECO lijn, en de Nieuwe Kans produkten wordt zo veel mogelijk gebruik gemaakt van hergebruikte dozen.
Kwetsbare produkten worden beschermd door hergebruikte productbescherming/opvul materiaal, of door biologisch materiaal.

Helaas, ook wij ontkomen niet volledig aan het gebruik van plastic. Ondanks dat we keuzes maken in ons aanbod, een Bewust assortiment na streven. Producten kunnen dus, rechtstreeks vanaf een leverancier, voorzien van plastic bescherming bij je worden geleverd. In dat geval vragen wij je daar secuur mee om te gaan, eventueel hergebruiken, of via goed afval scheiden af te voeren. Do’s en don’ts van plastic afval scheiden , een nuttig artikel van Milieu Centraal.